کد خبر: ۹۲۵۳
۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

توصیه نوجوان ورزشکار برای بهره‌گیری از تابستان

محمد‌طا‌ها عظیمی‌خور می‌گوید: به هم‌سن‌و سالانم توصیه می‌کنم که به‌جای اینکه با گوشی و بازی‌های رایانه‌ای، خود را سرگرم کنند، ورزش کنند و با ورزش، به سلامتی جسم و روح برسند.

محمد‌طا‌ها عظیمی‌خور متولد اردیبهشت سال‌۹۴ است و در حال حاضر در کلاس سوم ابتدایی درس می‌خواند. او قریب به دو سال است که در رشته ورزشی ووشو در باشگاه شهید‌ناصری محله خواجه‌ربیع فعالیت می‌کند و در همین مدت موفق به کسب مقام‌های استانی شده است.

در آستانه تعطیلات تابستانی با او صحبت کردیم. توصیه محمدطا‌ها به هم‌سن‌و سال‌هایش برای روز‌های فراغت تابستان، شناخت علاقه و استعداد خود در یک زمینه ورزشی و دنبال‌کردن آن است.


- چطور شد که به ورزش علاقه پیدا کردی و چرا رشته ووشو؟
من از کودکی به ورزش و محیط باشگاه علاقه بسیار داشتم. در ابتدا هم حدود یک‌سال در رشته ژیمناستیک زیر‌نظر استاد سلیمان‌پور کار کردم، اما مدتی بعد، علاقه زیادی به ووشو پیدا کردم و با اصرار، پدرم را راضی کردم که من را در رشته ووشو ثبت نام کند. الان نزدیک به دو سال است که زیر‌نظر استاد سیدعلی معراجی در این رشته تمرین می‌کنم.


- در این مدت فعالیت، چه مقام‌ها و افتخاراتی به دست آورده‌ای؟
یک بار در مسابقات باشگاهی موفق به کسب مقام اول شدم و در مسابقات کمربند طلایی سبک بی‌شائولین استان هم به مقام قهرمانی دست پیدا کردم. سابقه حضور در اردوی ووشوی استان را نیز دارم.


- ورزش قهرمانی، نیاز به انرژی و زمان زیادی دارد. برای تو که دانش‌آموز هستی، این کار سخت نیست؟ چطور به درس‌هایت رسیدگی می‌کنی؟
خدا را شکر تابه‌حال مشکلی نداشته‌ام؛ چون مادرم با برنامه‌ریزی و کمک‌های فراوانش، خیلی به درسم رسیدگی می‌کند و هیچ لطمه‌ای به مدرسه و ورزشم وارد نشده است.


- به دوستان و هم‌سن‌و‌سال‌هایت چه توصیه‌ای داری؟
‌دوست دارم که همه دوستانم به یک رشته ورزشی علاقه پیدا کنند و در‌کنار درس حتما ورزش را ادامه دهند. دوست دارم که دوستانم را در مسابقات قهرمانی ببینم. به آنها توصیه می‌کنم که به‌جای اینکه با گوشی و بازی‌های رایانه‌ای، خود را سرگرم کنند، ورزش کنند و با ورزش، به سلامتی جسم و روح برسند. اوقات فراغت و تعطیلات تابستان، بهترین فرصت برای شروع است.


- رؤیا و آرزوی طا‌ها عظیمی چیست؟ او خودش را در آینده چطور تصور می‌کند؟
دوست دارم که خودم را در آینده روی سکوی قهرمانی جهان ببینم و همیشه می‌گویم آرزویم این است که پرچم ایران را در دنیا بالا ببرم. اگر به امید خداوند بزرگ، روزی به این جایگاه رسیدم و برای محله و شهر و کشورم افتخار‌آفرین بودم، هر‌کاری که از دستم بر‌آید و بتوانم، برای جوانان وطنم و همشهری‌ها و هم‌محله‌ای‌های خودم انجام می‌دهم تا آنها هم در دنیا باعث بالابردن نام ایران و افتخار ایرانی باشند.

* این گزارش یکشنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۹ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44